شرکت حمل بین المللی بار هوایی EDL اکسپرس

ترانسفر حوالجات ارزی

حواله چیست؟

به مبلغ منتقل شده بین افراد بین دو کشور مختلف حواله می گویند. حواله یک ابزار مالی امن است که به دلیل خطرات مسیر های تجاری اکثر مردم از آن استفاده می کنند.

حواله یوان چیست؟

یوان واحد پولی چین یکی از رایج ترین ارزهای قدرتمند در معاملات بین المللی. بسیاری از بازگانان یا بصورت عام خریداران کالا از کشور چین برای پرداخت سفارشات خود و مواردی همچون حمل و نقل بار هوایی یا فریت بار مسافری ترجیح می دهند از یوان و حواله شرکتی یوان استفاده کنند.

شرکت EDL اکسپرس به عنوان نماینده رسمی شرکت چینی EDL در ایران با توجه به تجارب و سوابق بالا در زمینه واردات و صادرات از کشور چین و ارائه خدمات ترانسفر حوالجات ارزی و حواله یوان به چین آماده ارائه این خدمات به کلیه مشتریان خود است.

چرا به جای دلار و یورو از یوان استفاده کنیم ؟

انجام مبادلات ارزی بین المللی به صورت دلار، به علت تحریم های امریکا پر هزینه و زمان گیر است .به دلیل وجود محدودیت های اعمالی علیه ایران، هزینه های جانبی حواله جات دلار و یورویی با شرکت های چینی بسیار گران خواهد بود. بنابراین در حال حاضر بهترین روش انجام معاملات تجاری با چین، ارسال حواله ارزی یوان است.

دلایل استفاده از حواله یوان

سرعت انجام حواله

انجام حواله جات دلاری، یورو یا پوند به صورت ارسال سوئیفت بسیار زمان بر است. البته عواملی مانند روزهای تعطیلی کشور ارسال کننده یا گیرنده حواله نیز در این روند تاثیر مستقیم دارد.

عدم تاثیر نرخ تبدیل ارز

در صورت خرید دلاری کالا از فروشندگان چینی، فروشنده برای تبدیل از یوان به دلار از نرخ تبدیل ارز بین ۶.۷ الی ۷.۳ استفاده می کند که در مبالغ بالا تفاوت بسیاری دارد. اما چنانچه فاکتور خرید را به صورت یوان دریافت کنید نیازی به تبدیل نرخ ارز و استفاده از نرخ های تبدیل بالای فروشندگان چینی نیست.

ترانسفر حوالجات ارزی
خدمات ترانسفر حوالجات ارزی

لیست بانک های چینی برای ارسال حواله یوان

شرکت EDL به خاطر داشتن دفتر رسمی در چین و حساب بانکی فعال در بانک های معتبر چینی که در زیر لیستی از آنها را می بینید، بهترین گزینه برای ارسال حواله یوان بدون مشکل و با کمترین هزینه است.

بانک چین – Bank of China
کونلون بانک – Bank of Kunlon
پینگان بانک – Pingan Bank
کانسترشن بانک چین – China Construction Bank
بانک اس پی دی چین – SPD Bank
بانک جی چی مورگان – JP Morgan Bank
بانک مردم چین – The People’s Bank of China
بانک آی سی بی سی چین – ICBC Bank
بانک توسعه چین – Development Bank
بانک کشاورزی چین – Bank of Agricultural – ABC

بهترین بانک چین برای ارسال حواله یوان

بانک کشاورزی چین Bank of Agricultural – ABC حواله یوان در تراکنش های بین بانکی و بین استانی درون چین را بدون کارمزد انجام می دهد. لذا یکی از بهترین بانک های چینی جهت زدن حواله یوان برای ایرانی هاست.
بخش قابل توجهی از حواله جات ارسالی به چین توسط بانک بانک کشاورزی چین Bank of Agricultural یا همان ABC در قالب حساب های شخصی انجام می شود.
بانک کشاورزی چین ABC هیچ محدودیتی در مبلغ تراکنش ندارد.

مشتریان بانک ABC چین می توانند روزانه تا سقف 5 میلیون یوان برای هر حساب تراکنش انجام دهند. سقف مبلغ تراکنش برای مشتریان ویژه تا 25 میلیون یوان در روز افزایش پیدا خواهد کرد.

مدارک مورد نیاز برای حواله ارزی

مدارکی که برای تمامی اشخاص حقیقی لازم است عبارتند از :

کپی کارت ملی
شماره تلفن همراه و ثابت و فکس
نامه درخواست حواله امضا شده
آدرس محل سکونت
آدرس پست الکترونیک – ایمیل

مدارک لازم برای حواله اشخاص حقوقی

کپی روزنامه رسمی شرکت، کپی کارت بازرگانی شرکت، نامه درخواست حواله در برگه با سربرگ شرکت امضا شده توسط مدیرعامل، کپی کارت اقتصادی شرکت، معرفی نماینده با درج شماره کارت ملی و شماره موبایل نماینده در سربرگ شرکت با امضای مدیرعامل، کپی کارت ملی مدیرعامل و نماینده معرفی شده، ارائه پروفرمای مربوط به حواله، آدرس، شماره تلفن، ایمیل و فکس شرکت

مزایای حواله جات EDL اکسپرس

انجام حواله جات بدون واسطه و با بهترین نرخ
عدم نگرانی بابت بلوکه شدن حواله
انجام حواله جات در کمتر از ۱ روز کاری و واریز به حساب گیرنده
عدم هزینه اضافی برای تبدیل به ارز چین
امکان ارسال حواله برای هر مبلغی
هزینه نهایی کمتر به نسبت حواله دلار

کلیه حواله های یوان از حساب های شرکت EDL در چین انجام می شود. لذا هیچ گونه نگرانی بابت بلوکه شدن تراکنش ها به دلیل تحریم های آمریکا وجود ندارد.
هچنین به دلیل ارسال حواله با ارز یوان و عدم دخالت دلار در معاملات، تحریم های بانکی آمریکا تاثیری بر روی این تراکنش ها ندارد.

حساب شخصی در چین

اکثر حواله های یوان بازرگانان ایرانی، در قالب حواله های شخصی انجام می شود و یوان از حساب های شرکت EDL در چین به حساب شخصی آنها فرستاده می شود.

مزایای حساب شخصی چینی

انتقال سریع یوان و انجام حواله
عدم اعمال مالیات بر فروش بر حساب های شخصی چین
کارمزد بسیار کم و در بعضی موارد بدون کارمزد

معایب حساب شخصی چینی

امنیت پایین در خرید از فروشندگان چینی
عدم امکان پیگیری برای حساب های شخصی در صورت بروز مشکل

مزایای حساب شرکتی در چین

امنیت بیشتر در خرید و مبادلات تجاری یکی از مهم ترین فواید داشتن حساب شرکتی در چین است.

معایب حساب شرکتی در چین

کارمزد بیشتر حواله های شرکتی نسبت به حواله های شخصی
اعمال مالیات بر فروش برای حساب های شرکتی که در برخی موارد هزینه خرید را ۵ الی ۲۰ درصد افزایش می دهد.
زمان طولانی تر برای انجام حواله های شرکتی

به دلیل احتساب دلار و یورو بعنوان ارز، حواله های دلار و یورو بسیار مورد پسند دولت چین است. به همین علت افرادی که حواله یورو یا دلار دریافت کنند، مشمول جایزه صادراتی می شوند و بانک های چینی در ازای تبدیل یورو یا دلار به یوان، کارمزد دریافت می کنند.

جمع بندی

به دلیل تحریم های اقتصادی علیه ایران، انجام معاملات تجاری و پرداخت های بین المللی با استفاده از دلار و یورو بسیار سخت و پرهزینه است و کارمزد بالای نیز دارد. بنابراین بهترین روش برای خرید کالا از چین و پرداخت هزینه های جانبی مانند حمل و نقل هوایی، استفاده از واحد پولی یوان و انجام حواله یوان است.

اگر برای واردات کالا از چین نیاز به ترانسفر حوالجات ارزی و حمل و نقل بار هوایی از چین دارید، شرکت EDL اکسپرس خدمات لازم برای واردات کالا، حمل بار از چین و پرداخت های بین المللی با استفاده از حواله یوان را ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ترانسفر مالی حوالجات و پرداخت فاکتورهای ارزی مشتریان محترم شرکت در کشورهای امارات (درهم) ترکیه (لیر) چین (یوآن) و هنگ کنگ.
لطفا جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر از طریق آیکون روبرو با واحد حوالجات تماس حاصل فرمایید.
چین
دفتر
دفتر
دبی
دفتر
ترکیه
دفتر
ایران