حمل و نقل بین المللی-مزایا و معایب

حمل و نقل بین المللی

به وب سایت شرکت ای دی ال اکسپرس – EDL Express ارائه دهنده خدمات حمل و نقل بین المللی و حمل بار هوایی از چین خوش آمدید. در این مقاله قصد داریم مروری بر حمل و نقل بین المللی کالا داشته باشیم. اگر شما نیز به دنبال بهترین روش جا به جایی کالاهای خود بین دو کشور هستید، این مطلب حتما برای شما مفید خواهد بود و پس از مطالعه آن می توانید روش مناسب حمل بار را انتخاب کنید.

 

حمل و نقل بین المللی چیست؟

در اصطلاح به انتقال مسافر و یا کالا بین دو کشور حمل و نقل بین‌المللی گفته می‌شود. ممکن است کشورها دارای مرز زمینی، دریایی یا هوایی باشند.بنابراین امکان دارد این فرآیند به روش های مختلفی مانند انتقال از راه زمینی ( که خود شامل دو شیوه نقل و انتقال ریلی و جاده ای است) یا انتقال از راه دریایی و انتقال از راه هوایی انجام شود.

از آنجایی که صنعت حمل نقش مهمی در تجارت بین المللی دارد،همچنین دستیابی سریع محصولات برای جلب رضایت مشتری ضروری است. بنابراین انتخاب شیوه مناسب ترانزیت برای اطمینان از کارایی و مقرون به صرفه ‌بودن نیز بسیار مهم است زیرا انتخاب روش اشتباه باعث می شود که هزینه گزافی به شما تحمیل شود.

عوامل مختلفی همچون نوع کالا، نیازهای تجاری و کشور مقصد وجود دارند که بر تصمیم شرکت‌ها در مورد نوع ترانزیت موثرند. شرکت‌ها باید تمام بخش های پروژه خود را در نظر بگیرند و در مورد اندازه، وزن و نوع کالاها اطلاعات کافی کسب کنند. به عنوان نمونه، برای جابجایی مواد غذایی، سرعت اهمیت بالایی دارد بنابراین انتخاب کوتاهترین و سریعترین راه بسیار مهم است.

 

هزینه ارسال کالا

 

دیگر از عناصر بسیار مهم، هزینه ارسال کالا است و به طرفین معامله بستگی دارد. مقصد، قانون کشورها، ارزش کالاها و خطر حمل ، عناصر دیگری هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند. بنابراین کسی که می‌خواهد با حمل و نقل بین المللی تجارت کند، باید کیفیت، هزینه، زمان و شرایط را بسنجد تا انتخاب درستی داشته باشد.

حمل و نقل بین‌المللی به عنوان پیش‌نیاز و زیربنای توسعه از ضرور‌ت‌ها واساس مبادلات بازرگانی و کلید توسعه اقتصادی و اجتماعی است. همانطور که توسعه این بخش باعث اقتصادی شدن و رونق دیگر فعالیت‌ها و افزایش تولید ناخالص ملی می شود، نارسایی در حمل بین‌المللی، رشد اقتصادی را متوقف ساخته و از کارآیی بخش‌های اقتصادی می‌کاهد و فعالیت های اقتصادی را در حد خود مصرفی محدود می نماید.

 

اگر در حال حاضر فرصت کافی برای مطالعه ندارید با دانلود رایگان مقاله درباره حمل و نقل بین المللی می توانید این تحقیق جامع را همراه خود داشته باشید

قوانین حمل و نقل بین المللی

در تجارت بین الملل ، واردات و صادرات محصولات و کالا های مختلف به اقصی نقاط جهان نیاز به یک سیستم متمرکز با قوانین و مقررات خاص خود دارد که در عرصه جهانی تصویب شده باشند.همانطور که می دانید حمل بین المللی بار به معنای حمل یک کالا از یک کشور به کشور دیگراست.
این انتقال ها با توسل به قرارداد ها و مقرراتی انجام می گیرد که در صورت عدم وجود آنها امکان انجام این همه فرایند پیچیده وجود نداشت. در قرارداد های حمل و انتقال بین المللی موارد زیادی ذکر شده است که با اهمیت ترین آنها چگونگی حمل کالاست.

 

شروط قرارداد حمل بار بین المللی کالا:

مشخصات کالای قابل حمل باید ثبت شود
هر دو طرف قرارداد باید مشخصات خود را ذکر کنند
ثبت تعهدات صاحب بار و حمل کننده آن
مشخص نمودن تایم لاین حمل کالا تا مقصد
مشخص کردن مسیر مورد نظر برای حمل کالا
تعیین تکلیف چگونگی پرداخت هزینه های ترانزیت
تعیین کردن نوع بیمه حمل کالا و هزینه ای که باید برای آن پرداخت شود
ضمانت و تعیین زمان انجام قرارداد

انواع روش های حمل و نقل بین المللی

به طور کلی، روش‌های اساسی حمل و نقل بین‌المللی کالا به ۶ دسته تقسیم می‌شوند:

حمل و انتقال هوایی

حمل بار دریایی

نقل و انتقال ریلی

ترانزیت از طریق خط لوله

حمل و نقل جاده ای – زمینی

جابجایی ترکیبی

حمل و نقل هوایی

حمل بارهوایی یکی از روش‌های حمل و نقل بین المللی است که برای انتقال کالا به سراسر دنیا با استفاده از هواپیمای جت، بالگرد و هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر قصد انتقال یک کالای با ارزش را دارید حمل هوایی یکی از روش‌های امن و سریع است. حمل بار هوایی بسته به شرایط مورد نیاز مزایای بی‌شماری برای تجارت بین المللی ارائه می‌دهد. حمل هوایی بهترین روش حمل و نقل بین المللی ، برای کالاهایی است که فورس زمانی دارند.

برای آشنایی کامل با مبحث حمل بار هوایی می توانید به مقاله حمل و نقل بین المللی هوایی مراجعه کنید

مزایای حمل هوایی بار

اقلام را به سرعت در مسافت های طولانی تحویل دهید
برای کالاهای حساس امنیت بالایی را ارائه دهید
برای طیف وسیعی از کالاها آن را مورد استفاده قرار دهید.
از قابل اتکا ترین و مطمئن ترین روش های حمل نقل
مناسب برای کالاهای فاسد شدنی مانند مواد غذایی و محصولات کشاورزی

معایب حمل بار هوایی

به علت هزینه‌های بالاتر نسبت به گزینه‌های دیگر برای همه کالاها مناسب نیست.
احتمال تأخیر یا لغو پروازها
مالیات فرودگاهی
هزینه اضافی سوخت و ارز معمولاً به هزینه‌های حمل اضافه می‌شود
نیاز به حمل از فرودگاه تا مقصد نهایی

 

حمل و نقل زمینی

بهترین روش حمل و نقل بین المللی برای حمل کالا در فواصل نزدیک روش جاده ای است چون از نظر هزینه و زمان برای خریدار یا فروشنده مقرون به صرفه است. حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای توسط کامیون‌های مجهز و استاندارد صورت می‌گیرد به شکلی که آسیبی به محموله نمی رسد.

این روش جابجایی یکی از قدیمی‌ترین روش‌هاست که در آن حمل بار به کمک کامیون‌های چادری، یخچالی، کانتینربر و … انجام می‌شود. انتقال جاده‌ای معمولاً برای مسافت‌های کوتاه مقرون به صرفه است اما برای فواصل دور و مسیرهای طولانی نیز قابل اجراست. این روش با آمار 10 میلیون تُن در روز و 600 میلیون تُن در سال نقش بسیار پر رنگی در میان شیوه های مختلف باربری بین المللی و داخلی دارد.

 

این روش  که معمولا بیش از روش های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد را می توان در 2 حوزه عمده، حمل داخلی (ترانزیت و حمل و نقل کالا در درون مرز های یک کشور) و حمل و نقل بین المللی (حمل کالا بین دو یا چند کشور) دسته بندی کرد.

ترافیک جاده ای و وضعیت آب و هوایی از عوامل تعیین کننده بر دقت ترانزیت، سرعت و امنیت آن دارد. علاوه بر این مواردی همچون عوارض جاده ای،مالیات بر سوخت و امور مالیاتی دیگر در حمل نقل از طریق بزرگراهها بر سیاست های کنترل سیستم حمل و انتقال نقش دارند.

 

حمل جاده‌ای به علت میزان بسیار پایین لرزش ، برای جابه‌جایی کالاهایی با حساسیت بالا مناسب هستند. کالاهایی از قبیل فرآورده‌های نفتی، پتروشیمی، کالاهای خطرناک و فاسدشدنی، کالاهای سنگین و ترافیکی و غیره همگی به کمک روش جاده‌ای قابل انجام هستند.

 

 

لیست کالاهای خطرناک :
مواد خورنده، مواد منفجره، مایعات و مواد جامد قابل اشتعال، گازها، مواد اکسید کننده، مواد رادیواکتیو و مواد سمی و اسلحه.

 

مزایای حمل و نقل جاده‌ای

ارزان بودن
امکان استفاده از شبکه‌های گسترده جاده‌ای
امکان برنامه ریزی حمل و نقل و ردیابی محل کالاها
تضمین سلامت بار ارسالی
انتقال در کوتاهترین زمان ممکن
میزان بسیار کم لرزش و نوسان
امکان تحویل بار به صورت مستقیم و بدون واسطه

 

معایب حمل و نقل زمینی

مشکلات حمل بعلت شرایط آب و هوایی نامناسب از جمله سیل یا طوفان
تعداد بالای تصادفات جاده‌ای نسبت به سوانح هوایی و دریایی
محدودیت در حجم و وزن کالا
کاهش سرعت انتقال به خاطر مسیر نامناسب
بعضی از کالاها برای حمل و نقل توسط کامیون‌ها مناسب نیستند.
امکان تاخیر به دلیل ترافیک و خرابی وسیله نقلیه
خطر آسیب دیدن کالاها در مسیرهای طولانی
بالا بودن عوارض در برخی کشورها
مقررات محدود کننده مختلف جاده و ترافیک در برخی کشورها

برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید به سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به نشانی smartcard.rmto.ir مراجعه کنید.

 

حمل و نقل ریلی ( راه آهن)

خطوط راه آهن و حمل و نقل ریلی نقش تاثیرگذاری در باربری بین المللی ندارند اما می توان در حمل و نقل عمومی از مزایای آن بهره برد. توسعه خطوط ریلی نقش بسزایی در گشترش این روش از حمل و نقل دارد به همین دلیل در کشور هایی که خطوط ریلی توسعه یافته ای دارند ، صادرات و واردات از طریق ترانسفر ریلی بسیار بیشتر است.

مزایای حمل و نقل ریلی:

اقتصادی بودن
کارآمد برای جابجایی کالا
قابل استفاده در حمل و نقل عمومی

معایب حمل و نقل ریلی:

عدم انعطاف مسیرها و جدول زمانی موجود به ویژه در مناطق دور
احتمال گرانتر تمام شدن از حمل و نقل جاده ای
توسعه و بازسازی سیستم ریلی می‌تواند خدمات را مختل کند
برای حمل و نقل کالاهای خطرناک که دارای کد کالاهای خطرآفرین سازمان ملل هستند، یا کالاهایی که شرکت حمل و نقل آنها را حادثه ساز می ‌داند، لازم است اظهارنامه کالاهای خطرناک تکمیل شود.

برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید به سایت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به نشانی rai.ir مراجعه کنید.

حمل و نقل دریایی

بهترین روش حمل و نقل برای کالاهای سنگین یا با تعداد زیاد درصورتیکه هیچ فشاری برای تحویل سریع وجود نداشته باشد حمل و نقل از طریق دریا است. چیزی حدود 90 درصد از تجارت بین الملل و حمل بار بین المللی از طریق راه های دریایی انجام می شود. به لحاظ حجمی حدودا 6 میلیون تن کالا از طریق راه های آبی جابجا می شوند که سی و سه درصد آن مربوط به فرآورده های نفتی و مابقی نیز کالا های فله هستند.

مزایای حمل و نقل دریایی

امکان ارسال حجم زیاد با هزینه کم
ایمنی بسیار بالا

معایب حمل و نقل دریایی

گرانتر بودن
کند بودن نسبت به سایر شیوه ها
تاخیر به دلیل شرایط جوی نامناسب
عدم انعطاف مسیرها و جدول زمانی
ردیابی سخت پیشرفت کالاها
بالا بودن مالیات بنادر
ارتباط مستقیم نرخ پایه حمل با هزینه سوخت و ارز

نکته مهم : اگر قصد انتقال کالا توسط کشتی را دارید، باید با بیمه از کالاهای تان حافظت کنید. باتوجه به وجود بیمه‌های محدود تحت کنوانسیون حمل و نقل دریایی، توصیه می‌شود از بیمه اضافی مانند بیمه حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

حمل و نقل از طریق خط لوله

یکی از روش های جدید حمل مواد و کالا در جهان، حمل ونقل از طریق خطوط لوله است که بخاطر مزایا و قابلیت های خاص و استثنایی خود در جا به جایی موادی مانند نفت، گاز، منابع معدنی و سایر میعانات ، مورد توجه مدیران توسعه ی بخش حمل ونقلی در ایران و سایر کشورها قرار گرفته است. در این روش منابع انرژی، مواد مایع یا گاز از طریق لوله یا مجموعه ای از لوله ها به مسافت‌های دور فرستاده می‌شود. براساس آخرین اطلاعات سال 2020 بیش از 8 میلیون کیلومتر لوله در سراسر جهان کشیده شده است.

مزایای حمل و نقل از طریق خط لوله

هزینه های پایین تر
اشغال فضای کمتر
وجود زیرساختهای ابتدایی تر
عمر طولانی ترتجهیزات نسبت به سایر روشهای حمل

حمل و نقل ترکیبی یا چندوجهی

حمل و نقل مرکب همانطور که از نامش پیداست ترکیبی از چند روش انتقال بین المللی مختلف است که با توجه به مبدا و مقصد کالا و موقعیت جغرافیایی می تواند توسط کشتی، قطار، کامیون، هواپیما انجام شود. در اکثر موارد با استفاده از کانتینر صورت می گیرد. حمل ترکیبی به دلیل انعطاف‌پذیری بالایی که در حمل کالا‌های تجاری دارد، یکی از متداول‌ترین روش های حمل دریایی می‌باشد.

ارسال بار چندوجهی از مقرون به صرفه ترین روش های حمل و نقل بین المللی است که با بهره‌ گیری از حداقل دو نوع وسیله نقلیه به انجام خواهد رسید.
کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای نقل و انتقال ترکیبی این تعریف را در نظر گرفته است : « نوعی از جابه‌جایی است که در آن محموله ها به طور عمده از طریق آبراه‌های داخلی، دریا و راه‌آهن حمل می‌شود و نقش جابه‌جایی جاده‌ای با استفاده از کامیون‌های باری تا حد ممکن کم است.

مزایای حمل ترکیبی

صرفه جویی در زمان
کاهش هزینه‌های انتقال
افزایش ایمنی و مصونیت کالا
کاهش زمان ترانزیت کالا
کمتر بودن کاغذ بازی‌ها اداری
کاهش مسئولیت مشتریان و صاحبان کالا

ترانزیت بین المللی خرده بار

خرده بار کالایی است که به علت وزن پایین یا حجم کم، ارسال آن توسط یک کانتینر صرفه اقتصادی ندارد. بنابراین بار بصورت مشترک با کالای دیگران در یک کانتینر حمل می شود. هزینه این نوع حمل بار نسبت به روش های دیگر پایین تر است چون هزینه بین تمامی مشتریان تقسیم می شود. حمل خرده بار در حوزه ترانزیت بین المللی بسیار مرسوم است.
البته شایان ذکر است که معمولا زمان حمل خرده بار به نسبت کالاهایی با حجم بالا بیشتر است. به این عمل در اصطلاح گروپاژ گفته می شود.

حمل و نقل بین المللی خرده بار

نکته مهم : خرده باری که نیاز به داشتن استاندارد اجباری ندارد تا وقتی که کالای همراه آن که در یک کانتینر حمل شده اند، مجوز ترخیص خود را دریافت نکند می بایست در انبار گمرک بماند و همراه با بار همراه خود ترخیص شود.

 

برای اطلاع دقیق از میزان بار مجاز در حمل هوایی پیشنهاد می کنیم به مطلب هزینه اضافه بار ایرلاین های داخلی و خارجی مراجعه و با دقت مطالعه فرمایید.

 

فعالیت‌های اصلی شرکت‌‌های حمل و نقل بین‌المللی

فعالیت‌های اصلی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی به دو گروه اصلی تقسیم می شوند.

فعالیت فورواردر- forwarder : حمل کالا از طریق روش زمینی، هوایی، دریایی یا ترکیبی از آن‌ها
فعالیت کوریر – carrier : حمل کالا بدون واسطه از کشور مبدا به کشور مقصد به صورت زمینی

 

تفاوت کوریر و فورواردر چیست؟

تفاوت اصلی میان فعالیت این دو شرکت در نحوه‌ی حمل بار است.
شرکت‌های حمل کوریر زیرمجموعه‌ شرکت‌های حمل و نقل هستند و در زمینه حمل زمینی فعالیت دارند. جابجایی توسط این شرکت‌ها توسط وسایل نقلیه‌ شخصی یا استیجاری-قراردادی صورت می‌گیرد.
شرکت‌های فورواردر نسبت به دیگر شرکت‌های حمل بسیار بزرگ‌تر هستند و کارکنان بیشتری دارند. برخلاف شرکت‌های کریر این شرکتها فقط به ترانزیت زمینی محدود نمی شوند. این شرکت‌ها از انواع روش‌های حمل ، به خصوص ریلی، دریایی و زمینی برای انتقال کالا استفاده می‌کنند.

علاوه بر موارد بالا این کمپانی ها در زمینه‌ ارائه خدمات رهگیری و ردیابی محموله‌ ارسال شده، استفاده از وسایل مختلف برای ارسال بار در کوتاه ترین زمان ممکن، تحویل به موقع کالا به مشتری در سراسر جهان، ارائه سرویس های آنلاین، خدمات بیمه و تاییدیه و … نیز فعالیت می کنند.
کلیه فعالیت‌های مذکور با بهره گیری از فناوری های روز دنیا انجام می‌شوند تا فرایند حمل به صورت کاملاً اتوماتیک و با نازل ترین قیمت برای صاحب بارانجام پذیرد. این تکنولوژی‌ها علاوه بر کاهش هزینه‌های حمل باعث عملکرد بهتر آن‌ها نیز می شود.
شرکت ای دی ال اکسپرس تمامی خدمات حمل هوایی، ترخیص کالا، فورواردی، حمل ترکیبی، خدمات دموراژ،حمل زمینی و حمل دریایی و دیگر خدمات مربوط به واردات و صادرات کالا، از جمله انبارداری در مبدا، تنظیم اسناد، جابجایی، بارگیری و تحویل بار، خدمات کارگو و حمل هوایی اکسپرس را به سراسر دنیا با کیفیت و سرعت بسیار بالا انجام می‌دهد.

 

مهم‌ترین وظایف شرکت‌های carrier :

صدور راهنامه و عقد قرارداد حمل
ارائه مدارک و اسناد موردنیاز برای سفر
تحویل بارنامه
ارائه ضمانتنامه‌های موردنیاز به سازمان‌های مربوطه برای دریافت اسناد و مدارک ضروری
مشخص کردن مسیر و مدت زمان حمل کالا
تحویل کالا از شرکت‌های حمل forwarder
کنترل و نظارت بر فرآیند بارگیری کامیون و تطبیق محموله ارسالی با محموله مذکور در اسناد حمل
ارائه مدارک موردنیاز گمرک در مبدا و مقصد
تحویل محموله به گیرنده در مقصد تعیین شده
امضای اسناد مربوط به کسر و اضافه و آسیب‌دیدگی کالا

 

وظایف شرکت‌های forwarder:

صدور پروفرمای حمل
بستن قرارداد با صاحب محموله یا کالا
صدور بارنامه
خدمات تجمیع کالا با توجه به تقاضای صاحب کالا و قرارداد حمل
انبار کردن کالا با توجه به قرارداد حمل و تقاضای صاحب بار
بسته‌بندی محموله طبق تقاضای صاحب کالا و قرارداد حمل
تسویه حساب با طرفین مربوطه
بیمه باربری بر اساس درخواست صاحب کالا و قرارداد حمل
انجام مراحل ترخیص کالا در گمرک مبدا
گرفتن ترخیصیه از نماینده خطوط حمل هوایی و دریایی
بستن قرارداد با سازمان‌های مختلف و دریافت راهنامه و بارنامه زمینی، هوایی و دریایی
دریافت صورت‌جلسه کسر و اضافه و آسیب‌دیدگی کالا
اعلام ورود بار به گیرنده

 

استعلام آنلاین هزینه های حمل و نقل بین المللی

امکان گرفتن استعلام به صورت آنلاین یکی از جذاب ترین خدماتی است که شرکت های حمل و نقل بین المللی در اختیار مشتریان خود می گذارند. شرکت EDL Express این امکان را فراهم کرده تا شما صاحبان کالا گرامی فقط با مراجعه به صفحه “استعلام آنلاین هزینه حمل” به راحتی این کار را انجام دهید و طی مدت کوتاهی پاسخ خود را دریافت کنید.

 

معتبرترین شرکت حمل و نقل بین المللی

در حوزه تجارت بین المللی و حوزه صادرات و واردات کالا یکی از مهم ترین مسایل، ترابری داخلی بعد از ترخیص بار از گمرک می باشد که اکثر ترخیص کاران گمرک و صاحبین کالا به علت اینکه آشنایی کافی با شرکت های معتبر حمل بار ندارند دچار ضرر و زیان های مالی فراوانی می شوند.
شرکت ای دی ال اکسپرس یکی از معتبر ترین و با سابقه ترین شرکت های حمل بین المللی در ایران است که بصورت مستمر به فعالیت و حمل و انتقال بارهای بازرگانان از خارج کشور به داخل اشتغال دارد.
این شرکت با داشتن پشتوانه قوی در حوزه حمل و نقل بین المللی و بهره گیری از نیروی متخصص این ضمانت را به صاحبان کالا می دهد که محموله آنها در کمترین زمان و بدون هیچ مخاطره از اقصی نقاط دنیا به داخل کشور انتقال داده و فرایند ترخیص کالا را تا درب انبار و در نهایت تحویل کالا به صاحب آن بطور کامل انجام خواهد داد.
شرکت EDL Express سالیان متمادی است که همراهی مطمئن و قابل اعتماد برای بازرگانان و صاحبان کالا است.

 

نکات پایانی و جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا با نگاهی موشکافانه به حوزه حمل و نقل بین المللی کالا international shipping دریابیم که حمل بین المللی چه ویژگی هایی دارد و بهترین و مطمئن ترین روش ترانزیت بین المللی چیست.
اگر قصد ورود به این حوزه را دارید یا به عنوان یک بازرگان قصد تجارت با کشور های دیگر را دارید بسیار مهم است که با مفاهیم پایه ای  مانند زمان بندی حمل و نقل کالا، نوع کالا، حجم و میزان آن ، و میزان بودجه خود آشنا شوید. لازم است بدانید که کدام یک از روش های حمل و نقل کالا برای نوع خاصی از کالا مناسب است، برای مثال استفاده از روش ارسال هوایی برای محموله هایی که از نظر زمانی عجله دارید بهترین گزینه است.
از آن جایی که قوانین کشورها در زمینه حمل و انتقال دائما در حال تغییر است، بهتر است که از این شرکتها درخواست مشاوره کنید.بنابراین چنانچه می خواهید در مورد روش های حمل اطلاعات بیشتری کسب کنید، با یکی از شرکت های این حوزه تماس بگیرید تا خدمات خود را به شما ارائه بدهد.

 

سوالات متداول حمل و نقل بین المللی

حمل و نقل بین المللی چیست؟
به انتقال مسافر و یا کالا بین دو کشور حمل و نقل بین‌المللی می گویند.

انواع باربری بین المللی کدامند؟
هوایی، زمینی یا جاده ای، دریایی، ریلی، خط لوله و باربری ترکیبی

مدارک مورد نیاز برای ارسال هوایی بار چیست؟
کپی پاسپورت گیرنده و فرستنده
کپی کارت شناسایی گیرنده و فرستنده
آدرس گیرنده و فرستنده (با درج کد پستی)
چک لیست بسته بندی کالاها که بطور دقیق و سانتیمتری ابعاد آنها ذکر شده باشد

معتبر ترین شرکت جهت حمل و نقل بین المللی کدام است؟
شرکت ای دی ال اکسپرس یکی از معتبر ترین و با سابقه ترین شرکت های ترانزیت بین المللی است که بصورت مستمر به حمل و انتقال بارهای بازرگانان از خارج کشور به داخل می پردازد. راه های ارتباطی 021۴۴۰۵۱۴۳۴ -021۴۴۰۵۱۴۶۰

تماس با ما

امتیاز شما

میانگین امتیازات ۵ از ۵